STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-08-15

Dag4 och slut på det roliga...

Det är en konstig känsla att i hela 4 dagar BARA ha stickat, pratat stickning, sett på stickning, hört om stickning,köpt garn, känt på garn, sett på garn, sett på stickade tröjor UTAN att en enda person har kommenterat det hela i negativ bemärkelse. Precis som det på jul blir en juldag, så tar det hela slut.. Jag hade som avslutning en kurs som hette " Pricken över i! Där fick vi göra små garnbollar, kavelfrans och påta. Jag som inte är ett dagisbarn utan "hemma-hos-mamma-barn" har aldrig fingerpåtat tidigare. Kanske dax vid 47 års ålder eller???? Har nu 2 dm av dito i min stash..

Så tack till alla som var med i Hemse, det var såå kul att träffa er alla, ingen nämnd ingen glömd!!

Så var det slut, Marika och jag fick gå tidigare för att bli skjutsade till Visby där båt och flyg väntade. Fast vi fick matsäck med oss från skolan, gårdagens paj, Ramlösa och frkt. Hyvens tjejer i köket.

Så väl hemma på söndagkväll, var det bara att packa om för en vecka i Lillehammer och OS-museum....mer om det senare!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers