STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-08-13

Första dagen; torsdag!!

Min första kortkurs var Bohusstickning med Solveig Gustavsson (solveig@solsilke.se ), hennes tröjor är såå fina och jag har nu ett kit med Grå skimmer med stor krage!! Kul att höra om Bohusstickningen. Vi provade ¨på att sticka pulsvärmare i Bohusteknik. Vi åkte från norra Gotland på torsdagmorgon. Jag kom på att jag inte skulle få se ringmuren på hela min vistelse, så det blev ett kortstopp utanför Visby!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers