STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-08-29

Nu börjar det roliga....

Glöm inte bort Stick-Caféet idag på Stick&Sy. Själv sitter jag på ett hotellrum i Bollnäs...... ps/ Är det någon mer än jag som totalt har missat valrörelsen och alla program? Kom på att det är valdag den 17/9 när vi bokade in kursen i maskinbroderi....

6 kommentarer:

Bim sa...

Öhh... vilken valrörelse??? Igår var det program om våld mot kvinnor på tvn... och vad de gjort under denna tid för att få ner de brotten, hiskeligt många vill jag lova, hua. Listan tog tid av programmet!!! MEN, inget parti ville ställa upp och prata om vad de gjort och INTE gjort för att hindra detta, grrr...
Hm, Bollnäs och Pomperipossorna (ja, sockarna där har jag döpt så), inget Stick&Sy för dig heller då ikväll... själv kurerar jag mig fortfarande från dundermonster vi angripits av. Tjejgåing på torsdag, 5km... orkar??? Och imorgon 20år som gift...
Förresten, du är länkad från mig - om någon hittar länken... är det ok??? Skrik annars, du kan det, hihihi...
Må så gott... en Sjöbackabo på irrvägar ute på nätet... kramis, ngn som också vill te Bollnäs där hon aldrig varit, ;)

Froding sa...

Hej!
Jag hittar fortfarande inte din blogg. Den du skriver i underskriften är rosa och verkar inte använd....Hoppas du blir frisk snart. Tjejgåing är kul, dagen efter....

Anonym sa...

Har du ledig tid däruppe rekommenderar jag en tur till Växbo Lin för att köpa (och klämma på) deras lingarn. Jag stickar en sjal i det just nu och garnet är ljuvligt!
Hälsa Bollnäs från mig! Veronica

aija sa...

your pomatomus looks great!

Smygmaskan sa...

Hej!
Håller också på med dessa sockar.
Ha en trevlig helg!

Anonym sa...

Hei på deg , er innom bloggen din en tur. Flotte sokker du lager, det mønsteret var virkelig lekkert. Ha en fortsatt fin dag med mye håndarbeid!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers