STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-08-30

Läget i Bollnäs

Väder: Helt otroligt, varmt och soligt. Möte: Kulighetsfaktor; sådär. Det handlar om Livsmedelssäkerhet ur tekniksynpunkt... Promenerande: Bra, Bollnäs är lättgått, gjorde hela stan och halva strandkanten runt Warpen på en timme..Lyckades även se Brandmannen. Mat: Bells eller Higlanders Inn, fantastisk mat.... Växbo Lin, tyvärr har ingen bil.... Kommer hem imorgon med mjölkbilen.... Stickar: C:a 10 cm på "min" tröja. har lite garn med mig, så jag måste spara det till hemresan!!

2 kommentarer:

Inger F sa...

Hur fiffigt är det, att ta med sig för lite garn så man måste hålla igen på stickningen? Trodde inte det var möjligt för en garnoman, undrar "vän av ordning"!

Hoppas du inte gick under av understimulans. ;-)

Stickorren sa...

Ja brandmannen är känd! Honom har även jag "träffat" vid några tillfällen.

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers