STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-08-22

Nytt liv- Nya utmaningar

Ni som varit lite observanta, har sett en räknelist längst ner..Det är starten på mitt nya liv. Det skall alltså kapas 25kg. Eftersom man inte kan förlänga sig så får jag krympa!! Med hjälp av Kristina på Företagshälsovården och ett jädra anamma hoppas jag på gott resultat. För att röra det det hela lite mer, så har gjort mig en necessär och en sminkväska, och på vägen uppfunnit flera nya ord. TACK Sanna för hjälpen, nu sitter den F-nnade kläppen där den skulle ha varit igår.... Jag missade Sven-Ingvars igår pga av åskan. Det small igår vill jag lova. Inget stickat igår eller idag. Fast kanske lite ikväll efter PROMENADEN. Läste alla detta nu?? Jag kan även berätta att jag faktiskt TÄNKE cykla till jobbet idag...det är en början..

5 kommentarer:

Anonym sa...

Heja!
Vi kanske kan peppa varandra? Jag har också precis påbörjat en minskning, i samma storleksklass......

Anonym sa...

Säg bara till om du vill ha sällskap på promenader eller kanske F&S(var där igår 07:30).

Kristina är ett bra stöd och med hennes hjälp klarar du säkert att gå ner! Jag fortsätter också att minska...

/Veronica

Bim sa...

Vilka härliga och häftiga färger du har fått till här då. Oki, pilla lite till så blir det nog bra ska du se, :). Själv ska jag också försöka mig på något... Men, när sa jag inte, ;).
Hm, längst ner... ööhh... varför där? Den kan väl ligga där uppe under semesternedräknaren, eller??? Så har vi full koll på dig enklare, ;).
Må så gott... en Sjöbackabo på irrvägar ute på nätet... kramis, ngn som undrar om du hittade fram?
http://sjoebacka.hotserv.dk

Gita sa...

Jag tycker att de ser jättefina ut! Ska man hälsa dig välkommen till quilvärlden? Det går att ha flera intressen och du, lycka till med minskningen. Det går , jag vet.

Cina sa...

Lycka till med ditt nya liv. Jag började mitt för tre veckor sedan men har "bara" 11 kg att slita med.

Peppning finns i massor om du kör fast!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers