STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-10-01

Räddaren i nöden

TUSEN TACK Veronica som löste mitt dilemma med röran på bloggen!! Är hemma från ett disigt och regnifuktigt Trysil, glädjen hittade jag på Askeladden(en av Trysils garnbutiker). Det blev lite garn, tyg och prat om sysmaskin!! Vi gick på tur, men jag snubblade och stukade vänster fot(redan på lördagen), så nu är min fotknöl som en halv apelsin...Detta var den enda gången jag fått tillåtelse att sitta och sticka av familjen. Enda gången jag inte ville sticka, jag ville gå på tur. :-( behöver väl inte berätta att solen sken när vi åkte hem i eftermiddags...

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers