STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-10-03

Denna skylt beskriver Värmland med de ord som Värmland är för mig(Vackerheta,Vännliheta och Stölliheta) . Den finns vid en rastplats mellan Ekshärad och Stöllet. Vi år m.a.o. på väg till Trysil. Den andra bilden visar vad jag gjorde minuten innan min fot blev större och blå(dvs gick på tur vid Skurufjellet). Då fick jag tillåtelse att sticka framför TV:n i stugan, medans de andra gick på tur. Vad gjorde jag då? Inte stickade jag inte, jag smög mig efter för är man i Norge går man tur oavsett om foten inte vill..Sticka gjorde jag också.

Började på en pullower i 2-ply JumperWeight, men färgerna stämmer inte med min kilt. Så nu skall jag beställa nytt garn( Jippiiiii)

ps/ Någon mer som kommer in på en konstig sida när man klickar på Monicas teblogg?http://tantenmonica.blogspot.com/

ps/ Kan man köpa Kauni-garnet via internet?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här: http://www.garnkorgen.se/

miastick sa...

Tanten Monica har bytt blogg. Numera finns hon på : http://strumpstickan.blogspot.com/

Strumpstickan sa...

Förlåt! jag skulle lämnat en hänvisning...

men jag har raderat och lämnat den bloggen så varför det finns nytt på den fattar jag ingenting av... mystiskt!

Hursomhelst, här är jag nu, mindre mat och mera stickning:)

Monica i Göteborg

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers