STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-11-26

Plockepinn....

Så har jag då varit i Göteborg, och solen sken faktiskt tidigt på onsdagmorgon. Så Göteborg är trots allt en trevlig stad även om jag tycker att stadsarkitekten inte har lyckats så bra. Goa gubbar-stämning är det trots allt! Jag hade med en liten resestickning...Trekking-garn och mina älskade rosenträstickor...SOM JAG ÄLSKAR DEM...titta hur de ser ut nu. Så går det när man åker taxi och sitter 3 personer bak i bilen. Fick leta upp en affär på Drottninggatan som sålde garn och köpte där metallstickor så jag kunde sticka på hemvägen. Väl hemma var det hockey som gällde, en historisk tillställning där FBK-MODO spelade 2 matcher samma kväll. Det slutade bra, båda lagen vann varsin match. Det var väl tur eller hur ULLA??

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers