STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2007-01-08

2006 ur stick-perspektiv

Det bästa: Stickstämman på Gotland. Det sämsta: Den inställda resan till Stickas Årsmöte. För mycket snö!! Det sämsta garnet: Lornas Lace. Inga bra sockor av det garnet, men väl trevligt att sticka med. Det bästa UFO:t: Min Bohuströja, Grå Dimman. BARA kragen kvar... Det bästa garnet: Här får det lov att bli 3 medaljörer: 1) Drops Alpacka 2) Opal sockgarn 3) Bohusgarn. Stickigaste garnet: Evilla sjalgarn. Blir nog bättre efter blocking. Roligaste stickningen: Hjärte-sjalen. EFTERSOM den är min!! MEST bortglömda stickning: Mina gnomer som jag saknade först på Julafton. Bästa boken: KANSKE den med sjalmönster Victorian Lace. Den fick jag av mig själv i julklapp... Sämsta boken: Sockboken med Mermaid-mönstret i(kommer inte på vad den heter) Bästa SPORT-stickningen: Min Hanne Falkenberg-tröja som gjordes under OS. Kvar att göra: Samma som 2005; min Nova Scotia...min jeanströja och min Dikt i maskor-tröja. Fast det ligger för fäfot pga av att antal kvadratmeter tröja inte röcker till.... Bästa Stick-blogg/sida: http://www.stickamera.se/ Bästa färgningen: Hos Margareta i hennes trädgård. Näst bästa stickupplevelsen: Stickas utflykt till Dalarna med besök på Wåhlstedts mm. Häftigaste arbetet: Att få vara med och färga garn på Gammelvala. www.gammelvala.se Bästa sjalen: Icarus, stickad i lin. Va, jag har använt den!! Bästa tröjan: Min Bohus-tröja gjord i HIFA2 efter eget mönster och egetfärgat garn. Mest värde av stickpengarna: Interweave knitting. På G nu: Inget!! Har haft en långt stickuppehåll eftersom jag broderar. Skall sedan ta tag im in Grå Dimma!! Har en sockbytar-kompis oxh är med i Hemlig vän igen! Så here I come 2007, väl mött på bloggen!

1 kommentar:

Garngamen sa...

Sorry, här står det ju om Bohus. Aha! Joi, jag vet, det ÄR lite tungt, men sedan går det nog fort.
Men himla rolig årskröniksa. Hoppas du kommer till ÅRETS Sticka årsmöte.
Kram, Sigrid

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers