STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2007-03-29

FBK på hal is...

Nyss hemkommen från Löfbergs Lila Arena, kan vi konstatera att isen var halare än vanligt idag. Linköping var bättre, och nu hejar jag på MODO. Det trodde jag inte när säsongen startade.....
Senaste nytt på stickfronten: Janettes Rare Yarn har haft rea på Jeager Aran Shetland. 1kg för $35 inkl. frakt. Så nu stickar jag återigen en Rogue. Det är den roligaste tröja jag stickat någonsin. Nu i limevitt....och ett underbart garn att sticka av.
Lennarts norsktröja som jag stickade för något år sedan. Det var ett pill.
Solstickornas arrangemang kommer att bli av den 12 maj. Fast lokalfrågan är inte helt löst. Så snälla sol, lys den dagen så vi slipper sitta inne......Info kommer..
Jag har beställt ett bubbelbadkar idag. Med fot och ryggmassage och monokromatiskt ljus för terapi.... GÖTT va??

1 kommentar:

Inger F sa...

Vad skönt att slippa oroa sig för FBK mera denna vår, eller hur? Jaha, var ska detta badkar placeras? I källaren där vattentillgången är god? Jag antar att du redan nu planerar för vilka garner som lämpar sig för vattenstickning? Tänk vad härligt med bubbelbad, tända kandelabrar, vacker musik och en rolig stickning :-)

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers