STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2007-04-02

Här är Hemlis-frågorna.

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Jag gillar naturliga garner, dvs helst utan syntetinsalg om inte majoriteten är ull eller bomull. Drömmer om Myskox-garn, eller buffalogarn.

2. Vilka är dina favoritfärger? Varma höstfärger

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? ROSA!!

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) Trä, rundstickor eller strumpstickor

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Jag har stickat länge, och anser mig vara "lätt avancerad"!!

6. Dricker du kaffe? Te? KAFFE mest och te ibland!!!

7. Är du allergisk mot något? NEJ!

8. Vilken slags musik tycker du om? Jadu...tystanden är inte fel men måste man välja så lyssnade jag mycket på John Fogherty och Totta Näslund.

9. Favoritgodis? Saltlakrits

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Broderi.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... Det beror på,; allt från väder, vind och humör. Vill prova allt. Just nu blir det måånga sockor...

12. Prenumererar du på någon sticktidning? Ja, Interweve Knit, Allt om Handarbete, Rowan magasin och Simply Knitting.(ÄR DETTA AV NÖDEN TVUNGET MED SÅÅ MÅNGA??? undrar vän av ordning)

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Att göra klar min Solveig Hisdal-tröja.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Ja, 19cm

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Ja!

16. Stickar du sockor? JA, mer än gärna!!

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) storlek 39

18. När fyller du år? 12 juni

19. Stickar du med pärlor? Ja!

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? Deckare, fast jag LYSSNAR enbart nuförtiden.

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers