STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2007-05-05

Vi är med i tidningen (NWT)!!

Vi är med i tidningen!!
Kolla;
Glöm inte att det är träff med Inger Sandberg( spöket Laban mm) påScandic Winn i Karlstad
lördag den 12 maj kl 12.00
Vi lyssnar på Inger Sandberg, fikar och går sedan till Museiparken för at sticka i det gröna. Där finns baguette med dryck för 55: ( anmälan om delagande samt om du vill ha baguette till solstickorna@sticka.org ) Hälsar Marianne& Åsa!
Läs mer här( länkat från Sticka!:s hemsida)
http://www.sticka.org/kalender.php?event=319&month=
Jag stickar vidare på min Jeanströja.
Så har jag fått ett otroligt paket från min Hemliga vän.
Så här kommer några kommentarer om paketet till dig, hemliga vän;
*MITT I PRICK!! Jag slet upp godispåsen, så alla kulorna dansade över tangentbordet!!
*Sockgarnet; NYDELIGT som man skulle ha sagt i Norge!!
*Alpackagarnet och pärlorna, mina favoritgarn alla kategorier.
* Plastpåsarna, härliga!
* Jag skulle vilja önska att få äga ett par pulsvärmare som jag tror heter Miss Beanie.
*TACK!!!
*Återkommer....
Karlstad

4 kommentarer:

miastick sa...

Vilken bra artikel de skrev, kul! Hoppas ni får en trevlig dag med Inger Sandberg, jag gillar hennes bok om glada tröjor. Ska bli intressant att läsa om träffen sen :-)

Kerstin sa...

Kul artikel! Roligt att det uppmärksammas att ni startat en grupp. Tänk om vi kunde få igång en i Lund också...

slöjd sa...

Marianne, härligt reportage och fina bilder. Själv är jag för tillfället engagerad i protester mot en biblioteksnedläggning så bloggandet blir det inte mkt av. Är på tisdag inbjuden till Kultur o Fritidschefsförvaltningens chef på kaffe!!! Ulla

Anonym sa...

Fin artikel och många fina bilder. Vilket fantastiskt jobb ni gör.
Hälsningar
Johanna

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers