STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2007-05-01

Vintern/Vädret rasar ut..

Ja, så har då både Valborgsfirande och majning avklarats. Det första på Cafe August med "ful" sång och öl. De hade alternativt firande och det var det....kocken sjöng och det låt precis som "Skomakare bliv vid din läst..." dvs han skall laga mat och inget annat. Så nästa år blir det manskör med mera i Mariebergsskogen som vanligt, jag vill höra höra mansröster i samklang. Tillbringar dagarna med att höra dem i disonans...
Så majade vi. I Charlottenbergs Köpcenter.
Någon skall göra det där också, så vi var nästan ensamma. Det blev lite handlat, Dvs en kasse skräp som vi inte behövde.
Stickade lite på ett spurten på en strumpa och så letade jag fram min jeanströja jag började på för 2 år sedan. Det är i Rowans denimgarn och jag gör om ett mönster som heter "Sophie" ur Rowans magasin nr30.
Bilden visar ett par barnstrumpor i Regia, vilket är ett mycket trevligt garn att sticka med.

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers