STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2007-08-21

Syr! / Sewing!

Jag syr till mig, ett par byxor och en tröja, och det var ett tag sedan jag gjorde det så det sitter inte i händerna längre. Fast det blir nog bra till slut!! Jag gjorde också en liten stickväskaJag över på min nålbindning och nu gör jag det i mörkgrått garn. Det är inte att rekommendera. Man ser inte vad man gör... I try to sew me a pair of trousers and a sweather, but its a long tíme since I did it, so its dont come easy!! But I think it will be OK anyway!! I also made a little purse for my knitting!! I keep practising my needlebinding-work, and are now trying to make it in darkgrey yarn. Thats is not to recommend!! I cant see what Im doing!!
...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen tack för de fina hemlispaketen som du har skickat till mig. Vart Jätte glad för det läckra egenhändigt fägade garnet. Stickväskan kanon snygg. Pulsvärmare kommer jag deffenitift göra och då kommer jag att lägga ut dem på min blogg. Så får du se vad jag har hittat på med allt garn som jag fått från dig.

Tusen tack ännu en gång. Har blivit lika glad för alla paket och nu kommer jag även i fortsättningen hålla lite koll vad som händer på din blogg.

Många tackkramar Camilla vikarbyn

Strumpstickan sa...

Vilka roliga katter på tyget:)

Inger F sa...

Typisk kattnecessär om man frågar mej! Perfekt för pälsborstar och kammar, avmaskningsmedel mm. För en stickande kattägare måste ju maska av ganska ofta!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers