STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2007-08-25

Saker händer /Things happens

Jag stickar tofflor. Har köpt mönster av Britt-Marie och det ör roligt att sticka detta, men de blir för stora!! Garnet är Novitas 7bröder, och det blit verkligen toffelkänsla ! TACK Britt-Marie all hjälp med garn och mönster!! (http://brittmariel.blogg.se/ )
Vårt Ysteri Karlstad skall läggas i malpåse, och det tycker jag är tråkigt. Jag hoppas det kommer en ljusning längre fram.
Knitting slippers for the moment, och this patern i so fun to do. But they are so big for my feets.I bought it from Britt-Marie and I use Novitas "7bröder" and it has the real slippersfeeling!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina! Snart kommer mina också på bloggen.

Cecilia N sa...

Du som har koll på milko: hur många mejerier finns det egentligen? Tycker det verkar horribelt att skjutsa omkring mjölk i sisådär 20-30 mil enkel väg.

Östersunds drickmjölk kommer från Sundsvall, t ex. Men åker Östersundskornas mjölk till Sundsvall för att paketeras, eller blir den mjölken nåt annat på hemmaplan?

Inger F sa...

På 70-talet stickade mamma tofflor till mig. Dessa tofflor hade sulor virkade av remsor som man klippte av gamla strumpbyxor, outslitligt. Men oj vad jag skämdes när non kom och levererade dessa tofflor när jag hade pojkvännen på besök! Tror att jag har beskrivningen någonstans...

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers