STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-02-16

Får-fest och nya strumpor

Sorry, no tranlsation today....
Vi hade Stick-Café på Får-Festen i Kil och det var mycket folk på plats. En stor eloge till de som arrangerat Får-Festen, de hade smyckat lokarna med mängder av fastlagsris med ulltussar, varje bord i matsalen hade tovade får som låg i ullgräs. PÅ flera ställen stod fina handgjorda originella får. Se mer på http://solstickorna.blogspot.com/
Jag stickade på mina 2-at-the-time-sockor och tån blev färdig när jag kom hem. Jag är glad att jag lyckats göra dessa strumpor men jag vet inte om det kommer att bli min melodi. Jag tycker 5 stickor duger bra åt mig.... Nu är det hockey på TV och ett par tigersockor till Elias håller på att ta form.

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers