STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-02-13

Färjestad Färjestad.....vad var felkopplat?

Igår skippade jag Stick-Cafét på Stick&Sy för att se matchen Färjestad-MODO.
Trodde det skulle bli en bra match. Jag vet inte vad som hänt, men på isen fanns några förvirrade spelare i svarta/gröna dräkter som helt glömt hur man gör.
Verkade det som i alla fall. Så MODO vann rättvist. Det finns en positiv sak med detta och det är att det bara bli bättre, för sämre är svårt att åstakomma.
Skall sticka idag och baka bröd samt se på skidskytte. Frågan är bara om man blir gladare av det???

2 kommentarer:

DOCKMAMMAN sa...

Hej!
Jag undrar om du är intresserad av samla strumpklubben strumpor på ett och samma ställe på Dockmammans stickcafé.
Man behöver inte vara medlem för att få ladda upp sina bilder,tänkte att det kunde vara roligt att samla dom på så samma ställe så man fick en lättae överblick på alla strumpor.

Du går bara in här http://dockmammansstickcafe.zoomin.se/galleri.html och letar upp var och ens månads galleri...

Mvh
Dockmamman

slöjd sa...

Marianne, Leif hälsar att det var inte Färjestad som var dåliga utan MoDo som var bättre igår. I morgon missar jag tv-matchen. Går på filmstudio i stället./ULLA

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers