STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-03-18

Ja, det hände mycker i helgen.
  • Det är kul att gå på kurs, man får träffa folk som man inte behöver be om ursäkt till för att man gillar att hantverka eller om det skall heta handarbeta. Jag påbörjade pulsvärmare som skall fodras med fårskinn.
  • Har ni tänkt på att hantverka låter rejält och att handarbeta låter pyssligt och onödigt??
  • Hockeyn gick inte så bra i helgen men bättre igår, även för MODO vilket gläder Ulla (och mig!!)
  • OM rätt låt vann? Kanske men Sanna var lite bättre liksom BWO. Fast det nog nog bra med CP också.
  • EN FRÅGA; NÄR sätter man in fastlagsriset? Har aldrig fattat detta.
  • Jag har nu nästan stickat klart ärmen, den jag repade upp, och hoppas kunna starta nästa imorgon. Det blir lite stickat framför hockeyn......
  • Våren var här i söndags men på måndagen var allt täckt med snö. Vi som krattade och grävde i rabatterna.

3 kommentarer:

slöjd sa...

Marianne, Grattis igen! Här känns det bara tomt och sorgligt. Ulla

miaring sa...

Vad är det för smaskens som du har uppdukat?

Froding sa...

Hej
Detta sköna bord stod uppdukat till mig och Lennart för 2 år sedan när vi var i Skottland. Det är ett litet café vid sidan av Loch Lochmond(eller var det Loch Ness??) och det vi åt var skotska scones med sylt och grädde. Bilden för mig är så avslappnande för det var så skönt i vårsolen när vi satt där coh det kändes lite som tiden stod still!!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers