STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-03-15

Saker som händer idag.../This happens today!

Jag skall gå på kurs!!

  • Nål, tråd, skinn, lapp……Inspirationskurs där vi arbetar med otraditionella material och tekniker, Vi tillverkar olika små föremål som kan bli kuddar, väskor, pulsvärmare mm.Datum: 15 mars 2008Tid: 11.00 – 16.00Lärare: Carina Olsson. (Bilden från kursen i tvåändsstickning 2007)

Jag skall kolla hockey!!

  • Matchen går på Canal+ Sport1 och jag hoppas det går vägen idag också. Torsdagens match var bra, tack för det FBK. I de andra marcherna går det swom man trott, fast lite synd är det om MODO, men jag älskar Skellefteås mod att utmana. Fast i Karlstad vet vi vad Perra Johnsson kan åstakomma.....

Jag skall kanske kolla Melodifestivalen!!

  • Blir det tid över så kollar jag vem som vinner, annars är mitt intresse för denna tävling lika stor som för deklarationsinlämnandet i maj...

Todays event is a class in making bags, bracelet, wristwarmers in diffrent materials. skin, fur, fabric, pearls and everything else that can be used. Very exciting!! There is a hockeygame on TV also, my team plays the third quarter finals och seven. The other team had win one. If there is time left I will se who won the Melodycompetition.

4 kommentarer:

Tomtan sa...

TAck för garn och te. Tet var supergott.
Snöiga hälsningar från Östersund

slöjd sa...

Marianne, nu ser det mkt mörkt och dystert ut för oss. Skall det kunna bli två h emmavinster på raken? Tveksamt men jag är postitiv och tror alltid att dom vinner. Ulla

LivM sa...

Det er alltid spennende med nye kurs. Lykke til. Det brødet ditt ser utrolig deilig ut- Ønsker deg en riktig fin påske!

slöjd sa...

Grattis till segern! ulla

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers