STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-05-17

Åttonde dagen.

Så har det gått åtta dagar.. utan vare sig egentillverkad pistagegräddglass eller den minsta äppelskrutt.
Däremot har jag druckit 24 pulversoppor (och oceaner av vatten)och jag kan konstatera att det går mycket lättare än jag trott.
Jag har varit mätt och belåten. Har inte haft något sötsug eller tugglust. Jag har bakat och lagat mat precis som vanligt. Vad ? kolla här: http://ffskafferi.blogspot.com/
Ikväll var det lite tråkigt eftersom jag så gärna hade velat äta för att det är så trevligt med mat och Hockey. Fast inte för att jag varit hungrig. BARA AV REN GAMMAL VANA....
Har tappat c:a 4kg denna vecka.
Det har blivit lite stickat; ett par sockor är klara. EZ-tröjan upprepat. Det gick inte att använda sockgarn som jag tänkt mig. Proportioenra blev helt fel. Provade att göra om den lite men repade upp i alla fall. Nu har jag jag gjort klart bakstycket på en Beés neés Knits-tröja istället!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers