STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-07-06

Stickstämman på Svenshult

Det har inte blivit så mycket stickat på senaste tiden, men jag har gjort lite inför Stickstämman vi skall ha på Svenshult i augusti. Vi (Jag,Ulrika, Veronica, Irene,Åsa och Mona)har fulltecknat sedan lång tid och snart börjar alla förberedelser falla på plats. Jag har gjort stickat klart och renskrivit mönstret till dessa sockor som heter Beata och som kommer att finnas med i kompendiet som varje deltagare får.
Snart kommer även sista brevet inför träffen att skickas ut med lite goda råd inför helgen!!
Här är vädret dåligt så det är skönt att kunna vara på altanen en dag som denna!!

4 kommentarer:

slöjd sa...

DOM var fina!

Froding sa...

Tackar!!
Det är ett gammalt mösnter på en barnsocka som jag använt som grundidé!! Roliga at sticka och de sitter skönt på foten!!//Marianne

LivM sa...

Så flotte de var. Du kommenterte på jakken min, den med 28 farger. Hvis du ønsker mønster så må du bare si ifra, jeg deler gjerne med deg!

Anonym sa...

Hej vilka fina sockor..och vilken fin färg. hm...om man inte är på stickstämma hur får man tag på mönstret då?
vänliga hälsningar marie (marre71@hotmail.com) tacksam för svar ...

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers