STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-07-09

Det är öken...

Jag har totalt noll inspiration. Kan någon ge ett uppiggande tips på vad jag skall sticka?? Har två tröjor som är klara att montera, men usch så tråkigt... Vill sticka men ingen idé dyker upp!! Hjälp mig på traven.
I have no inspiration at all, can anyone help to find something to do? Please...I have two sweathers ready to complete, but that so boring, I want something to knit.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

virka istället vettja! varför inte ett svalt bomullslinne till semestern? Eller gör en filt i mormorsrutor av alla rester som jag förmodar ligger och skräpar i någon hög..? kör hårt! mvh Anna

Inger F sa...

Det ÄR inte i lag förbjudet att sätta sig ner och Bara Vara och att ingenting prestera! Förr eller senare kommer inspirationen tillbaka, tro mej! Man måste inte vara "på" hela tiden!

Om du har tråkigt, ring mig så kan vi träffas och ha tråkigt tillsammans! Fast fre-lör-sön har jag lovat bort mig...
//IngerF

Anonym sa...

En linsjal med tappade maskor?

Anonym sa...

Usch så jobbigt! Gör något som blir fort färdigt, ett armband, muddar, väska, virka några blommor och sätt på en pinne, stocppa den i jorden och gläds att att just du skapat den!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers