STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-07-14

Tack snälla!!

Tack för tipsen. Jag vill virka men kan inte hålla på så länge eftersom det värker i pekfingerleden efter ett tag. Gjorde en sjal med kärleksknutar för ett tag sedan och det var roligt trots lite värk i fingret. Sockor vill jag inte göra nu och en sjal kräver lite koncentration, men jag kanske skall göra min Hjärtesjal i lin. Skall fundera på det. Vi åker till Riga till helgen och då måste jag ha fått till något. Det går inte att åka tomhänt..och sitta på färjan flera timmar med tomma händer. Kanske är det I-landproblem.....men av viss betydelse i alla fall! Må så gott, nu har vi 4 dar kvar till vår semester. Dessa sockor stickade jag till en arbetskompis, det är färger som jag gillar, brunt,grönt och beige. Att sticka sig en blomma har jag aldrig tänkt på..det kanske vore något!!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers