STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-10-06

Mjölk-garn

Tänk att få jobba med mjölk(http://www.milko.se/) och sticka med mjölk kan det bli bättre??Dessa två skall bli pulsvärmare och en mössa. Det mjölkgarn jag har sedan tidigare har jag sparat på bara för att kunna klämma och klappa på, och det skall till något väldigt speciellt om jag stickar något av det! Kan någon översätta betydelsen av följande markerade mening; CL3[5] (Cluster 3[5]): Slip next 3[5] sts to right needle, bring yarn between needles to front of work, slip 3[5] sts back to left needle, bring yarn between needles to back of work, slip 3[5] sts again to right needle. Pull yarn tightly to gather sts together before working next st. Mönstret i sin helhet: http://www.knitty.com/issuesummer07/PATTmarnier.html

3 kommentarer:

Annika sa...

Hejsan! sökte på mjölkgarn o hittadehit... har sett prov på garnet i Skillingmark där en liten garnbutik tagit hem prover från norge... blev nyfiken för garnet var så mjukt o härligt... kommenterade ditt inlägg från 2007 först men hittade ett senare sen... :) ska kolla lite mera nu när jag hittat en värmlänning... Kram Annika

Mrs Petersson sa...

Översättningsförsök: Grupp om 3/5: Lyft nästa 3/5 m till höger sticka, för garnet mellan stickorna till framsidan, lyft tillbaka maskorna till vänster sticka, för garnet mellan stickorna till baksidan, lyft maskorna igen till höger sticka. Dra åt garnet hårt för att samla ihop maskorna innan man stickar nästa maska.

Borde bli små hopsnörda "buketter" av maskor.

Hoppas det hjälpte:-)

Froding sa...

Tack Mrs petersson, då gjorde jag nog rätt. Fast jag tror att mösntret inte stämmer till 100. Repade upp en gågn men resultatet blev lika andra gången!!//Marianne

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers