STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-10-10

Trysil, here I come!!

Nu bär det av till Trysil, och med på resan är några nyss funna gamla UFO:n ;
1) Prototyp till en finsk socka i Opal 6-trådigt, stickor 3,0mm.
2) Förändrade Nutkin socks i Lornas Lace. Har blivit liggande pga av timglashälen som inte passar mig. Snart klara. http://www.knitzi.com/freedownloads/Nutkin.pdf
3)Oscaria, ett par nya strumpor jag håller på med, inte så snygga men det skall vara två och inte som nu 1,3par!!
4) Ett nystan Opal "Harry Potter" i färgen Ron. Kan kanske bli ett par sockor till mig....
5) Mjölkgarn till en mössa.
6) Massor med ledig tid, så det kanske inte blir något om man har tur....

1 kommentar:

Annika sa...

Halloj.... landet calling...:) låter ju underbart att få vandra kring o sen sätta sig o mysa med en stickning.... ser att du har en del med dig... gjorde en halv vante i natt.... svart/grått raggsocksgarn.... ska försöja få till ett par röda sen som passar till m in sjal.... här ska det jobbas hela helgen men har jag tur sover "mina" gammla så det blir en stund över till stickningen...:) Kram Annika

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers