STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-12-07

Febrary Lady Sweater

Så har även jag börjat sticka en FLS, och jag har haft stor hjälp av den här länken:
Jag valde garnet HIFA3 som jag köpte från Hillesvåg genom Britts Butik på nätet
Jag gillar HIFA-garnet och jag hoppas att 3:an är lika bra som 2:an!!
Kul mönster men jag är glad att ha de andras erfarenheter i ryggen eftersom storlekarna är lite annorlunda. Jag stickar torlek L och använder mina Harmony Woods-stickor!!
Skall nu göra föröska komma fram till hur lång tröjan skall bli. Vad är en bra längd??

3 kommentarer:

Anonym sa...

det garnet är underbart:)

när det gäller längen - varför inte titta på dina andra kläder och se vilken längd du trivs med, och sedan göra den lika lång. det är nog det enklaste sättet:)

Inger F sa...

Bra längd... hur vill du se ut, vad trivs du med? Själv hör jag till dem som gärna gömmer rumpan under koftan och då bör koftan vara minst 70 cm lång från översta nackkotan. Är man däremot stolt över sin bakdel och vill exponera den så lär väl 30-35 cm vara lagom långt för ett plagg till övre delen av kroppen.
//IngerF

Efwa - Medea sa...

Oj vad långt du kommit! Jag ska snart fortsätta min stickning från i somras. Vore kul att kunna använda den snart.
/Efwa

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers