STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2009-02-25

Ravenscar from Rowans Magazine

Jag har hittat en tröja jag gillar i det senaste Rowans magasin. Ravenscar. Jag stickar i All Seasons Cotton och jag har köpt 20 nystan för säkerhets skull.
Jag har stickat klart Olivia och nu önskar jag bara att Inger kommer och fäster alla trådar....
I like one pattern i Rowans Magazine#45, Ravenscar, and I knit it in the original yarn All Seasons Cotton and I have buy 20 balls to sure to make it !!
I have finsihed Olivia and now I only wish that Inger will turn up and swe all the yarnthreads.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får väl föreslå något datum då vi kan ses på trådfästarfika! Om du kommer hit, så kan du få måla mitt järnräcke i övre hallen under tiden som jag fäster trådar!
//IngerF

Agneta sa...

angående frågan hos mig. Inte riktigt samma stickfasthet men för min del är det inte mycket som skiljer

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers