STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2009-09-30

Ice-queen

Jag har gjort en Ice-Queen från www.knitty.com . Jag använde ett nystan Rowan s Kid Silk Haze.
Den var rolig att sticka och jag tror nästan att jag kommer att använda den. Jag ser inte så pjåkig ut i den. Sticktiden är nu nästan nere i noll,men jag ger inte upp så lätt. Har en hemlig stickning på gång, och några strumpor är påbörjade. Favortigarnet just nu är Hazel Knits, ett handfärgat garn från USA som är mjukt och har en härlig lyster. Någonstans i bakhuvudet finns en tanke på att starta min Hanne Falkenberg men först skall vi ha Fair Isle-kurs i Karlstad med Helene Wallin!!

2 kommentarer:

LivM sa...

Den ble jo lekker!

Bm HD sa...

Hm, har garn i brunt och pärlor till en... ngn gång SKA den bli av - lovar. Bara axlarna vill vara med... :(
Må så grankott...

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers