STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2009-09-22

Septembers Mysteriesockor av Nancy Bush

Jag har stickat klart mina Mysteriesockor för september i gruppen " anonyma sockstickerskor" på Ravelry.
Mönstret är designat av Nancy Bush och det är ett bra mönster och riktigt roligt att sticka, MEN jag gillar inte hällappens utformning eftersom den ger hål i sidan som jag inte lyckas täppa till trots vridna maskor. Garnet är Lornas Lace och det var också trevligt att sticka av.
För övrigt har mina kurser i tvåändsstickning börjat och jag jobbar heltid. Fördelen är att tiden för städning har nu krympt. För inte tar jag av min sticktid till sånt trams....

2 kommentarer:

LivM sa...

Sokkene dine ble flotte! jeg synes det var et greit mønster å strikke!

Paradiset Kaos sa...

Skulle inte heller jag göra. :-)

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers