STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2010-05-23

Hänt sen sist!!

Så här ser tillvaron ut nu:

  • Ryggen: Har fått massage, akypunktur och varm lera. Har gjort nytta men än är det inte över! Har även varit på Gong-Yoga, vilket var en överraskande upplevelse.
  • Trysil: Alltid härligt att vara där, men det regnade HELA tiden. Som tur var så var garnbutiken öppen. Blev några nystan till en mössa!!
  • Ishockey-VM; snart slut tyvärr! Fast jag tycker alla skall sluta klaga på Bengt-Åke. De blir ju i alla fall inte sist. Många sköna stunder framför TV:n har det blivit.Lååång väntan till hösten och man slipper fotbollen....

Stickning:

  • Gör näst sista ledtråden på mina mysteriesockor.
  • Har börjat på mina Zum Dirdl, men de kräver full koncentration!
  • Har en ärm och kragen kvar på min Lastrada.
  • Har börjat på min Liselotte och stickar den i dubbelt Kamgarn tykt.
  • Vi skall på utflykt till Karin i Örebro, se mer på Solstickornas blogg.

Bilder:

  • Ja det kommer.....

1 kommentar:

LivM sa...

Hei igjen. Ser du hadde en fin tur på tross av regnet! Fint at det finnes garnbutikker da!!!!
Håper ryggen din bedres, det er ikke noe godt med en dårlig rygg! God bedring!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers