STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2011-02-18

Syfestival och Årsmöte i Sticka!

6.20 åker jag med buss till Syfestivalen i Stockholm i morgonbitti, årsmöte med Sticka och en hel dag att bara gå runt och klämma på garn!!
Jag tar med en sockstickning som resestickning, men har tappat bort min stickpåse jag hade med till Stockhom förra gången...tragiskt.
Jag har anmält mig till Fårfestens kurser och jag skall gå för Annemor Sundbö, både Selbuvotter och broderi på stickat. Lyxigt eller hur??
Helena är med på bild bara för att hon är så fin i det pannband jag gjorde till henne. Hon hade hittat et sånt på Gina Tricot(tror jag) och skickade en bild hur det skulle se ut. Det blev bra tycker jag själv!! Gotland heter garnet.

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers