STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2011-08-01

Bloggtorka

Har börjat jobba och känner mig inte helt färdigsemestrad.
Har bilder kvar att visa från Shetland,Gammelvala, klara stickprojket, besök på Ostbiten men inte minst vår tur till OSLO.
Dagen innan smällen. Vi gick på de ställen där man på fredagen såg förödelsen.
Tänk så nära det är ibland. Känner starkt för våra grannar Norge.
Jag jobbar också mycket med förberedelserna för Stickstämman men snart är jag på banan och visar då bl.a. tröjor från Shetland med handspunnet garn i flera naturfärger. Spunnet och stickat av vår B&B-värdinna, Mrs Andersson!!
Tack även min Mix&Matcha-kompis. Jag blev jätteglad idag när paketet kom. Skall fotografera imorgon, men först skall jag jobba, bli intervjuad av Värmlands Folkblad och avsluta med ett möte med Stämmo-kommittén!!
Go-natt...

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers