STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2012-01-14

God fortsättning

Igår var det tjugonda knut och julen är över. Tråkigt och skönt på samma gång.har bara åstakommit tre strumpor på hela ledigheten och sytt ihop min SWIRL. Jag kan inte bestämma mig för cad jag tycker om den. Fast det kanske inte är tröjans fel att den sitter som ett korvskinn....
Idag skall julen plockas bort och det tar nog hela dagen.under tiden skall jag fundera på vilket mitt nästa stickprojekt skall bli,har inte något sug efter något just nu.
Elin har beställt en halsduk så den skall jag göra och jag har ett par påbörjade Selbuvantar( eget mönster) men sen då!!
Har anmält mig till Grötö,och Mona ovh jag skall börja planera för Ransberg!!

1 kommentar:

Christina sa...

Ser verkligen fram emot Ransbergshelgen. Ska söka semester redan nu :)

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers