STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2012-02-18

Sy-Tilda

Så här ser hon ut i nästan färdigt skick
.Jag har inte satt dit en symaskin med trårulle som följer med,
måste först bestömma mig för var jag skall ha henne!

Klänningen är i tre delar och nålas och tråcklas fast på kroppen. Det är ingen lekdocka så slitstyrkan är inte stor.
Jag ritade på tyget och såg NOGA till att göra en höger resp vänster arm och bendel.
 Benen kan tyckas se lika ut men det är en liten skillnad på låren.

Sydda med dubbel söm, och fyllda med vadd.
Här upptäckte jag att jag missat att sy knäveck
 så det var att ta ur lite vadd och sy en söm och återfylla.
Benen klara!
Klänningen på plats men inget hår och inga ögon!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers