STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2012-02-21

Fettisdagen

Som vanligt varje år så firar vi (ett riktigt fiskstim)ordentligt dessa dagar. Det är flera i familjen som fyller år just i dessa dagar och då blir det ju i Fiskarnas tecken!
Så grattis till
Birgitta som fyller 21/2( idag).
Lena som fyller 22/2( i morgon).
Christina som fyller 23/2(på torsdag).
Thomas som fyllde 12/2(förra söndagen)
Så ett grattis till Alma som fyllde igår!!
Dessa semlor bakade jag efter recept i Hembakat och de är sedan länge uppätna.
Stickar vidare på min Breezy Cardigan och min magkänsla säger mig att den kommer att bli bra!
Skickade förra veckan paket till min Hemliga vän men inget sett på hennes blogg än att paketet är framme. Hoppas det inte är borta!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers