STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2014-03-13

Önskemål, drömmar och riktiga mönster

Dessa bilder har jag hittat på nätet och jag tycker de är så snygga. Skulle vilja göra dessa mönster med min Cameo men har jag testat än.





Knappar täbkte jag börja med och ha på en t-shirt för att se om det funkar.


Jag håller på med en toille för min Hawthorne, ett mönster från Collette Patterns. Det blir lite FBA på den först. Full Bust Adjustment ;-)
Det senaste mönstret kommer från Australien och heter Pia Dress och är precis vad jag vill sy i lintyg. Först ska jag bara skriva ut tre miljoner A4-ark och pussla ihop dem till ett mönster. Det skall jag göra sen.......


Hej så länge!

Marianne

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers