STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2014-03-17

Sy bättre, sy fortare! Sew better, sew faster!

Så heter en onlinekurs från www.craftsy.com som jag tagit.
Man får ett mönster på posten och några A4-sidor med info om vad som behövs för att börja sy. Kursen går ut på att lära sig sy som man gör inom industrin, och inte använda nålar mm.



Jag använde rullkniv och skar ut alla delarna. Med mönstret fanns även ett häfte med instruktioner som är det bästa jag sett på länge. Mönstret innehåller många storlekar, ända till 4XL.


Allt funkade jättebra och arbetsgången är att man kollar ett avsnitt på datorn och efter det så syr man! Kursledaren visar lugnt och pedagogiskt och hon pratar tydligt. Så även om man inte är så bra på engelska tror jag att man hänger med!


Jag valde en storlek för liten för jag tänker inte ha den knäppt och vill att den sitter bra över axlarna. När jag sydde mina jeans så tog jag en större storlek än jag borde ha gjort och de blev för stora.


Inte den bästa skjortan till jackan men jag tycker om den! Har tyg till en kjol, men jag vet inte om jag ör en dräktmänniska!
Satte KAM-snaps på ficklock och ärmmanchetterna men inga fram. Kan inte bestämma mig om det ska vara eller inte.





Hej så länge!

Marianne

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers