STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-08-15

Hej på er! Idag var sista dagen av semestern.... No more comments... Idag har det varit Felix 1-års kalas och han blev glad över "Devan"-koftan och mössan! Har suttit och tittat lite på OS, och har börjat sticka på min gåva till en Hemlig Nordisk Vän,det skall ju vara något man gjort själv.Men när det var nästan klart så ångrade jag mig och repade upp. HALVA arbetet...Så det blir att göra om, dels hittade jag ett fel och dels så stämde inte mina färger.(tycker jag...) Mönstret är inte mitt eget, men färgkombinationen är det! Vad det är, ja det kommer senare i höst! Så har jag letat fram min ännu inte helt färdiga vante i tvåändsstickning.... Det är tummen kvar att göra, och nu har jag satt i mina korta björkstickor, och trevande försökt komma på hur man gjorde. Man håller ju garnet i höger hand och sköter stickan med samma hand. Det som blir svårt är att göra nästa vante, för jag har glömt hur man lägger upp, och hur det snitsiga mönstret på handleden kom till.Anne-Maj hur gör jag?? Jag får läsa min kursbok ikväll tills jag somnar...

2 kommentarer:

Karin MALLE Jegsen Petersen sa...

Åh, hvor er de altså bare flotte dine vanter. Jeg har selv købt bogen om denne teknik, men det er mig en gåde at finde ud af, hvordan man strikker den.........ligger du inde med en oversættelse på dansk :-)

KH Malle

Elisabeth sa...

Hej :)
Er det ikke næste gang gaven til nordisk hemmelig ven skal være hjemmelavet? I den mail jeg fik, stod der at det skal være en gave til ca. 50,- og at vi kunne finde på hvad vi ville?
Tvåändsstickning... er det ikke svært? Jeg læste på en hjemmeside om det, og synes det er meget interessant, men virker lidt indviklet.

Hilsen Elisabeth

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers