STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-08-16

Hej på er!Jag har varit ute och surfat lite, och på denna sida:Purlwise
hittade jag dessa underbara vantar. Har förstått att mönstret finns i en bok som heter Latvian Mittens. MEN DEN FINNS INTE ATT KÖPA LÄNGRE... Har någon möjligen detta mönster??? Så var det min Blog-fråga angående Koigu:s KPPPM . Nu har 7 st svarat och INGEN har testat detta garn, Karine på "Garn,te och sjokolade" har stickat flera Charlottes, kolla på hennes blog så ser vi vilket fint garn detta är!! Garnet har en egen hemsida;http://www.koigu.com/yarn01.htm

2 kommentarer:

Anonym sa...

Boken går att fjärrlåna på biblioteket eftersom den finns på Nordiska museets bibliotek. Jag lånade den i juni och jag gissar att inte efterfrågan är enorm. Det finns massor med vackra mönster i den boken och vill man öva sig lite i lettiska så går det också bra för boken har engelska och lettiska paralellt.

Anonym sa...

Boken går att fjärrlåna på biblioteket eftersom den finns på Nordiska museets bibliotek. Jag lånade den i juni och jag gissar att inte efterfrågan är enorm. Det finns massor med vackra mönster i den boken och vill man öva sig lite i lettiska så går det också bra för boken har engelska och lettiska paralellt.

Johanna

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers