STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-01-15

Att bli inledd i frestelse... Först måste vi reda ut vad en frestelse är. Antagligen något som någon kan bli avundsjuk på. För tänk om någon är frestad av att städa, är det då en synd?? Ja, här kan man gå bort bort sig, så jag presenterar min högst önskade frestelse: Kan någon leda mig dit?? Jag vet hur man gör, men inte hur jag skall övertyga mig själv.... Vad får jag för belöning om jag avstår? Hillesvåg Ullvarefabrikk Britts Butik på Nätet

4 kommentarer:

Anonym sa...

Belöning om du avstår? Existerar sånt?
Men jag kan hjälpa till att leda dig rakt ner i fördärvet....

Tänk att du stickar den där tröjan... men att du gör det i en eller flera storlekar mindre än vad som just nu vore bra......då blir den ju en sporre, och dessutom en belöning senare.

Säger hon som ska sticka Aberlady i 4-ply soft (mums vilket garn) i största storleken (som dock är alldeles för liten för tillfället....men beräknas passa till sommaren)

Marika L

Froding sa...

Ja, belöningen skulle bestå i eller av en bättre privatekonomi. Gladare barn som såg sina mamma utan stickor i händerna vareviga minut.....
Att göra en mindre storlek, det löser sig själv. Den största är liten nog!!!
Åh, sticka Aberlady.....där går gränsen för mina kilon just nu i alla fall. När melonerna har antagit formen av åtminstone grapefrukt, kan vi börja diskutera den tröjan....Å då skall jag fundera på en annan som också surrar i mitt medvetande:::Lisette, som Britt påminde mig om!! Å den är i Rowan 4ply Soft suck.....

Anonym sa...

äääähhhmmmmm, ok här är min syn på fresteler. fresteler är till för att man skall falla för dom. vissa skall man bara falla litegrann för (mat, godis, städning...) medan andra finns för att man skall falla pladask för dom:-) så fram med garn och stickor, och sticka så det ryker om hela härligheten:-)

heidi:-)

Anonym sa...

Jag håller absolut med Heidi, bara fall, och när du väl har garnet framför dig så faller du ju mjukt :-)

Johanna

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers