STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-01-16

Bekräftelse och Luther...och var är alla odesignade svenska tröjor??? Ja, jag det var vad jag behövde! trevliga kompisar som stöttar med de rätta orden i precis rätt tidpunkt.... För att Luther skall få sitt, har jag gjort en liten plan. Tillräckligt avancerad för att man skall kunna bryta mot punkterna i den, när så behagar: 1) Göra klar ärmen på ERIN, fast så mycket ledsamheter är instickade i den ena ärmen, eftersom den stickades i mellandagarna. (När min mormor dog 1993, så stickade jag på en röd norsktröja. Varje gång jag tar fram den så kommer tanken; "Ja, du mormor, här var du med på ett hörn.." Är det inte konstigt?) 2) Ha åtminstone halva(nja, stor del, är nog lättare att hålla...) sommartröjan i Rowan Cotton Glace klar.(Borde inte vara så svårt) 3) Göra klart det hemliga påbörjade projektet jag nu håller på med. Kan bara förtälja att det är Muskat, Lejongult och mönstret finns på Drops hemsida. Skall vara klart om drygt en månad. Visas då... Då skall det vara helt OK att starta med min 3:e Dikt i Maskor-tröja. En sak jag jag funderat över är; varför finns det så få svenska stickdesigners?? Varför har inte vi några Hanne Falkenberg, Vivan Höxbro, Solveig Hisdal med flera?? Ja,jag ver vi har Elsebeth Lavold, Cornelia Hamilton, Prieditis, men vi är nästan lika många invånare i Sverige som Danmark och Norge tillsammans.....så var är alla odesignade tröjor??

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers