STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-08-09

Kiri-sjalen i hönsgården !! Jag har gjort c:a 250m,men vet inte riktigt hur stor jag skall göra den. Kanske börjar jag med kanten när jag är uppe på 300m. Fast nu får den ligga till sig lite, för idag kom Heilo-garnet från Karine i Norge.(TUSEN TAKK !!) Så nu kan jag börja på min kjol igen. Det är att lite underligt att vi som är så nära släkt med Norge och i år firar 100 år sedan unionsupplösningen skall behöva tulla paket mellan länderna. Det är lika underligt att man inte kan köpa en enda norsk bok via Adlibris eller någon av de andra internetbokhandlarna.... varför?? ps/Kul at så många är inne och hälsar på! För er som undrar om länkarna till de udda stickade sakerna, så är de här(apropå vilket garn man kan använda, så är det helt ett personligt val ;-) http://knitty.com/ISSUEwinter04/PATTwomb.html http://knitty.com/ISSUEsummer04/PATT302calories.html

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers