STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-03-22

Före och Efter

Så har då dottern valt färg på den numera i hennes ägo, SHRUGGEN. Från en, vad jag tycker, FRÄN färg, valde hon den klatschiga färgenBRUNT.(Fast jag kan hålla med om att den blev snygg..) Bra jobbat Helena, med tanke på att du aldrig färgat något(och inte jag heller med dessa färger) Så lyckas du få den färg du ville ha genom att ta det vi hade i färgväg,nämligen svart och lavendelblått.... Så till något helt annat; Jag vill ha tips på ett gott te och vilken den ultimata tekoppen är?

8 kommentarer:

miastick sa...

Mitt favvote är lite annorlunda, så du kanske inte gillar det: Yogi-te. Smakar kanel och ingefära och är allmänt välgörande! Finns på hälsokost. Tekopp är jag också på jakt efter, mitt favvo just nu är ett glas klätt i nån slags flätat träaktigt material.

Anonym sa...

Mormorste från te-affären i Solna centrum (jag kan skicka med posten, ska ändå dit och köpa till massa kompisar nån lämplig dag). Det är inte te i egentlig mening, mer ört-te. Ros och massa roligt, alldeles rosa-rött blir det. Ett riktigt sova-te! /kajsa m

Anonym sa...

Så fin den blev Helena,
Mitt el mina favvotheér är Vetekattens egen blandning samt Söderblandning fr Thecentre på Hornsgatan. Kan även beställas via internet. Tror att jag skall åka till hufvudstaden nästa vecka. Skickar Dig ett hg så får Du testa.Ulla som älskar att dricka ur muminmuggar. En mugg som är tunn och vit inuti. Den är bara super!

Cecilia N sa...

Jag gillar Munkte från Kränku i Visby. Deras Sylves lilla gröna är också trevlig, med bl a blåbär i!

Anonym sa...

ett gott te... det finns ju massor, och det beror på vad man gillar - kryddigt, friskt, syrligt, fruktigt, grönt, sött, rött, svart?

Chai är ett gott, kryddigt te som nfinns i både svart, grönt och rött. jag gillar svart bäst, men smaken är som baken. dock är chai kanske godare på hösten och vintern...

roiboos är ett rött te, fritt från koffein ooch tein, som är lugnande och har en rund, söt smak. finns med olika smaksättningar, eller naturell

champagne grädd är lite udda, och luktar nästan som tvål. jag och min flickvän älskar det, men många tycker att det är för konstigt

earl grey är ju en klassiker som alltid går hem, russian earl grey är en annan variant med rökt smak och citron, också väldigt gott

yogi-te, som redan nämnt, är väldigt gott. iallafall klassiskt sådant, det med lakritssmak har jag svårt för

oriental evening smakar ungefär som det låter, gott alltså

och ultimat tekopp... något som håller värmen, som är tillräckligt högt så att tekulan skyls ordentligen, inte så bred "öppning" att för mycket vatten och värme försvinner, och något som inte är skållhett på utsidan

och du vet väl att man häller varmt vatten i koppen, slår ut det och sedan häller i te? och att om du använder mjölk ska du hälla i mjölken innan teet.

kram, fosco
(som läst sedan i somras men inte vågat lämna kommentar förrän nu)

Cina sa...

Jag har två riktiga favoriter och det är blåbär-vanilj thé (supergott på kvällen) och Brunkullans thé som kommer från Restaurang Brunkullan i Östersund. Båda finns att köpa i Sundsvall om du har vägarna förbi.... :)

Fru Babsan sa...

Mitt favoritte är Sir Williams från Sibyllans kaffe och tebod på Östermalm i Stockholm. Det är deras egen blandning.

En stark andraplacering har teet Gan Lu, rökt, som åtminstone finns att få tag på på Théhuset är i Uppsala. Men det kan mycket väl vara en universalblandning som finns lite varstans.

Vad gäller temuggar letar jag alltid efter större exemplar. Nu är mina favoriter några generösa muggar från Indiska som rymmer 6-7 dl. Och inte var de dyra heller!

Dana Watsham sa...

Hmmmm ... te-råd fra en kaffedrikker ...

Jeg elsker Lapsang Souchong (røget kinesisk te). Hvid te (men det er DYRT - prøv at Google efter "silver needle tea". Rigtig Earl Grey, som er lavet på Keemunte, ikke på indisk te.

Den ultimative kop er tyndvægget, så man ikke skal have armmuskler som en skovhugger for at løfte den fra bordet. Jeg har en som blev fundet på loppemarked i Köln, som bare er MIN kop.

Smukt farveforsøg med boleroen, forresten!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers