STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-06-01

Ibland gör det inget om kameran är borta..

  1. Det finns tre saker på bilden:...*det syns en ruin..*man tror det finns ett odjur(Loch Ness)..* och jag, före idag...
  2. Jag har idag varit och tagit bort blodkärl på näsan, och det betyder att min näsa nu är BLÅSVART och kommer att vara så någon vecka. Kul reaktion på ICA idag....
  3. INTERNT släktmeddelande: nu finns det bara en i släkten som har vårta på näsan, OCH det är inte jag...
  4. Låg och läste "Knitting" från juli2005, då jag upptäcker att den garnaffär jag köpte cashmere-garnet i på Isle of Skye, är med i ett reportage i tidningen. TÄNK om jag veta det då!! Jag har alltså pratat och handlat av Teo Becu ("The Hand Spinner Having Fun")
  5. Kameran fortfarande borta, men det är ju tur...nu kan ingen ta kort på min "lilla" kran.
  6. Har några varv kvar på sjalen, men idag är symötet inställt. Så det blir att sticka på kammarn.

2 kommentarer:

slöjd sa...

Jag har OCKSÅ suttit på den där muren! Hoppas att näsan återfår rätt färg innan stickstämman!! Här är det inte kranen som är problemet utan nacken, men i kväll SKA jag sy i ärmarna på fiskartröjan. Jag är bara så less. Till Skottland skall ENDAST aberladyn få följa. Detta för att få uppöeva sitt ursprung. Hon är nästa UFO som SKALL färdigställas.Ngn resrutt är inte gjord ännu mendet lutar åt Oban och därikring.Ulla

Froding sa...

Ja, rätt färg...det duger med vilken färg som helst just nu. Annat än svart menar jag....Kul att den är klar svärsonströjan!! Jag har så många UFO:n att göra klara att jag börjar på något nytt nu. Det skall bli en topp ur senaste Interweave Knit i garnet Brilla. Toppen är kul för man stickar likson bakstycket med flikar som man viker fram och gör ärmkanter av! Måste få reda på mer om era Skottlandsplaner..Jag är såå avundsjuuuuk.....

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers