STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-06-18

Nya Bilder....

Ja, då har jag provat den nya kameran. Här kommer två bilder; text är alltid bra att avbilda. När jag släktforskar får man oftast inte ta kopior av gamla handlingar, men använda digitalkamera(än så länge). Sedan är det bara att sitta hemma och tyda besvärlig text!! Sedan kommer en bild på något så unikt som en provlapp. Dvs för att vara gjord av mig... Den sista bilden är från den gamla kameran och visar Elins halksockor. Först är de torkade i 24 timmar sedan stekta i ugn!! Jag har börjat på linnet ur Interweaves senaste nummer. Den på framsidan. Jag gör bara 2 mönsterrapporter(tror jag) och resten som mönstret visar. Garnet är Brilla och stickorna skulle vara 4,0 men de jag skickade efter har en sårig kant och det är helt omöjligt att sticka med dem. Så det blev att repa upp och göra. Nu använder jag 3,5!!

2 kommentarer:

Annelie sa...

Vad gulliga halksockar!

Anonym sa...

Elin tyckte de var jättefina hennes päron gillar dem med... ett plus i kanten för att de inte kommer av på två sekunder som alla andra sockor hon har!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers