STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-07-03

Vinstpengar

Förra helgen var vi i Mariebergsskogen i Karlstad och åt glass på Glasserian där. Vinstpengarna från Sverige-Tyskland skulle ju användas. 395:- !! Glass till 5 personer + kaffe gick på 420:- SOM HITTAT...... Fast vi fick se djuren i Lillskogen alldeles gratis.. Denna helg var jag med på ett V75-system på jobbet, vi var 16 personer som la 100:-/pers, och vi vann!!! Hela 44:- att dela på. Dagen har ägnats åt att fundera ut vad vi skall göra för denna summa (delat på sexton) Fast det är ju inte antalet kronor som räknas utan glädjen över att vinna eller hur?? Min Gyrid börjar närma sig slutet, halskant plus trådar som skall fästas återstår. (Hur Gyrid ser ut syns här: http://www.ingenkonst.se/vkc8_s.htm ) Förresten , nu är jag trött på värmen. Återanställ Tone Bekkestad så vädret blir normalt igen....

1 kommentar:

slöjd sa...

Vi gör en gemensam skrivelse till TV 4! Här blåser det i alla fall idag och Kajsa och jag har haft en härlig dag på Ulvön. Nu måste man väl snart sätta sig med Ladyn framför fotbollen igen! GRATTIS till vinsterna!Har förstått att jag som aldrig spelar el köper lotter inte heller kan vinna ngt!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers