STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-08-27

Gatufest och besök i Helvete....

  • Igår var det Gatufest igen, lika kul som vanligt och samma lugna gata dagen efter.....ingen bilder för jag glömde ta kort.
  • När vi var i Norge så besökte vi Helvete Nationalpark. Man fick mot 30 NOK besöka grottorna med detta lustiga namn. Eftersom man inte bör lida av svindel, satt jag kvar och åt våffla med Römme!!
  • Vän av ordning la märke till att jag köpt en HUSQVARNA symaskin., vilket trotsar mitt tidigare uttalande om att den aldrig kommer en sådan över min tröskel, och aldrig kan tävla med en Bernina. Detta är fortfarande sant, och jag har inte bytt bort min Bernina 1120. Den här skall vara ett komplement enbart för att ha kul med. Skall jag sy något som skall bli bra,hållbart och samtidigt vara en syfröjd ANVÄNDER jag min Bernina!! ps/har gått tipspromenad i dag, få rätt,men blev svettig!!
  • Inget stickat pga av att inget garn är uppspolat! Skall ske nu...

1 kommentar:

Bim sa...

*ler*
Jag har en Husqvarna och har alltid så haft, ;)Så bra så... Men, min kan tyvärr inte brodera, snyft...
Hm, i Helvete har jag aldrig varit... Vart ligger det närmare bestämt? Oki, höjdrädd så kanske ändå inget, och inte käkar hon våfflor heller, speciellt inte med römme, ;).
Må så gott... en Sjöbackabo på irrvägar ute på nätet... kramis, ngn som är seg och än mer seg...

http://sjoebacka.hotserv.dk

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers