STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-08-20

Why not???

Jag gillar den här tröjan, som jag såg på en reklamskylt i Lillehammer. Status Pågående projekt:
  • En Lornas Lace-socka klar, men skall repas upp. Skall göra efter mönstret i senaste IK.
  • Mönster till kofta i mitt egenhändigt förgade garn är klart(efter Ann Budds bok) och ärmarna är färdigstickade, skall bara bestämma om det skall bli en kofta eller tröja. Har hittat ett mönster till oket i en gammal sticktidning från "stenåldern" som påminner lite om Bohusstickning.
  • Min Icarus-sjal i svart lin 16/2 på rulle är klar. Den är nu blockad (dvs jag har blött den och strukit på högsta värme) och skall bara torka.
  • Skall göra klart mina muddar i Bohusstickning, är på den andra nu.
  • Börja förbereda min Grå Skimmer, men det skall bli höstens tröja!!

Så har jag börjat jobba igen, och allt är som vanligt...

1 kommentar:

miastick sa...

Det var en snygg tröja du sett i skylten... inte i en stickbutik antar jag, utan till salu som tröja? Hur som helt var den mkt fräck! Tack för inspirationen!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers