STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2007-10-23

Morotsvantar/ Carrotsmitten

Jag har gjort ett par Lovikkavantar i det garn jag var med och färgade i somras. Det är morotsblast i 2:a badet. Jag har gjort dem efter ett mönster jag fått av Barbro och det drar mindre garn än det som finns i häftet med vantar från Jämtland. Här gick det åt 50g/vante och då blir det c:a 2m kvar!!
Är ledig idag så jag har sytt klart lite trosor och går nu runt och testar min nya BH, och än så länge funkar den bra!
I have made a pair of Lovikka mittens i plantdyed yarn from my dyeing exebition last summer!! Its carrotleaf(?) second try(?) and the patterns is an old one from Barbro.
I have day off from work so I have sewed a pair of trousers and i testing my new bra, and so far, so good!!
ps/ mönster till de vågiga sockorna finns hos "Britts Butik på nätet"

7 kommentarer:

slöjd sa...

Finns mönstret på Barbros blog? Ulla

Eva i Halmstad sa...

De låter så händigt, morotsblast och trosor i samma inlägg.
Ska kolla på Barbros sida om de finns med dina vantar för dom ser väldigt goa ut.Ha de gott, Eva.

Inger F sa...

Kan du sy BH på beställning?
/ Inger

Anonym sa...

Tyvärr Inger, men min talang sträcker sig till 2 storlekar, min och Helenas. Vi har inte köpt grundmönstret utan bara ritat av det som passade oss, och om jag
minns rätt så pratade jag väl med dig om denna kurs. Du skulle ha trivs med oss!!

Inger sa...

Vad är det för lovikagarn du använt?När jag stickade,visserligen herrstorlek,då gick det åt 100 g per vante.

Froding sa...

Vanligt lovikka köpt på Stick&Sy. Jag har gjort 4-5par efter samma mönster och herrvanten drar mera garn. Man får några meter över /vante. Hör med barbro det är hennes mammas mönster från tiden det begav sig!!
Det är jätteenkelt, ung. så här:lägg 32m, sticka 7v, vänd,sticka 25v, sätt 6m på tråd för tumme, sticka 25v ta in för

Anonym sa...

Underbara vantar, vacker färg!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers